میانجیگری چین در میانمار
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند تعداد زیادی از پناهندگان میانماری وارد مرزهای چین در استان 'یون نان ' در جنوب غرب این كشور شده اند.

این رویداد درحالی رخ می دهد كه عملیات احداث یك خط لوله نفتی بین چین و میانمار كه از مناطق درگیری عبور می كند، كماكان ادامه دارد.

رییس پلیس استان یون نان در جنوب غرب چین نبردهای پراكنده در میانمار و ورود تعدادی از پناه جویان میانماری به چین را تایید كرده است .

وی گفته است كه چین هم اكنون فعالانه در پی ترغیب دو طرف برای حل و فصل درگیری ها و رفع اختلاف از طریق صلح آمیز است. مهندسین چینی درحال احداث یك بندر جدید در جزیره 'لانگلی' واقع در ساحل غربی میانمار و احداث یك خط لوله نفتی و راه آهن و بزرگراه از جزیره یاد شده تا استان مرزی یون نان چین می باشند.

مسولان امنیتی چین می گویند با وجود اوج گیری جنگ داخلی در میانمار، خط لوله نفتی چینی ها در این كشور مورد تهدید نیست. شورشیان ایالت كاچین میانمار پس از 17 سال آتش بس، از چند ماه پیش شورش مسلحانه خود را از سر گرفته اند و بسیاری از مردم این منطقه را آواره كرده اند.

پروژه ساخت دو خط لوله انتقال نفت گاز از خلیج بنگال به استان یون نان چین، سبب شده ایالت كاچین كه در راه این خط لوله ها است، اهمیت راهبردی برای چین پیدا كند.

چین بزرگ ترین مصرف كننده انرژی و دومین مصرف كننده بزرگ نفت در جهان است و برای امنیت انرژی خود، برای متنوع كردن راه های دسترسی به سوخت تلاش می كند.

میانمار همسایه جنوب غربی چین تاكنون یك متحد سنتی برای پكن بوده است.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: روز تعطیل , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: